Manu Diericx

Stafmedewerker sociale media

Als stafmedewerker sociale media staat Manu klaar om jou te helpen met al jouw bezorgdheden, opmerkingen en vragen via sociale media. Met een gezonde portie nieuwsgierigheid verkent hij de nieuwe technologieën, om op die manier nog meer participatie mogelijk te maken. Een beschaafd en inhoudelijk debat gaat hij nooit uit de weg.

Rechtvaardigheidsgevoel

Tijdens de langste regeringsvorming die deze wereld ooit gezien heeft, begon de interesse voor politiek te groeien. Vol verbazing aanschouwde Manu hoe het in een klein land als België toch zo verschrikkelijk mis kon gaan. Deze gezonde interesse heeft dan ook geleid tot een studie politieke wetenschappen aan de universiteit van Gent.

Vanuit zijn uitgesproken rechtvaardigheidsgevoel groeide doorheen zijn studie een voorkeur voor de N-VA. Zo liggen ecologie, onderwijs en cultuur hem na aan het hart. Een rotsvast geloof in de kracht van mensen die samen de goede zaak nastreven, deden hem de stap zetten naar een actief engagement. Sinds 2016 is Manu dan ook ondervoorzitter in de N-VA-afdeling van Lokeren.

Muziek, muziek, muziek

Momenteel studeert Manu aan de universiteit van Gent nog rechten. Zijn overige vrije tijd gaat volledig naar zijn grote passie, muziek. Als trompettist speelt hij in verschillende orkesten en een eigen bandje. Daarnaast is hij ook fan van ska en het zwaardere werk. Op festivals en optredens kun je ‘m zeker tegen het lijf lopen.