Lorin Parys

Vlaams volksvertegenwoordiger

Leuvense roots

Lorin is geboren en getogen in Leuven. Hij is Vlaams volksvertegenwoordiger en ondernemer. Lorin studeerde Rechten aan de Université de Namur, de KU Leuven en aan de Universiteit van Stellenbosch in Zuid-Afrika. Hij behaalde een LL.M. aan de New York University School of Law en een MBA aan de Vlerick School in Gent.

Wall Street en voetbal

Hij werkte als advocaat aan de balie van New York bij Latham & Watkins LLP. Daarna was hij woordvoerder van de Vlaamse minister van Economie en Buitenlandse Handel. Lorin werd later directeur en voorzitter van Flanders DC. Tenslotte ging hij aan de slag als Chief Operating Officer van de vastgoedgroep Uplace en de voetbalclub Club Brugge.

Ondernemer en cafébaas

Na een aantal omzwervingen is Lorin zelf ondernemer geworden. Hij was, samen met een vennoot, eigenaar van een pop-up bar op de Oude Markt in Leuven, De Fabriek. Samen met zijn echtgenoot stampte hij een aantal optiekwinkels uit de grond volgens een vernieuwend concept. Eye Candy was genomineerd voor shopping concept van het jaar.

Columnist en pleegouder

Lorin is actief als columnist bij De Standaard waar hij wekelijks pent over ondernemen. Daarnaast heeft hij zijn eerste boek uitgegeven over bijzondere jeugdzorg: 'De Vergeetput' (Manteau 2014). Lorin is samen met zijn echtgenoot pleegouder van twee kleine kindjes.

Ambitie, warmte en ondernemerschap

Een Vlaanderen dat vooruit gaat maar dat niemand achterlaat, daar staat Lorin voor. Als ondernemer is hij pleitbezorger van lagere lasten, een eenvoudige overheid en een langetermijnvisie op werk en innovatie. Maar evengoed liggen welzijn en jeugdhulp hem na aan het hart, hij streeft naar een warme opvang voor kinderen die het thuis moeilijk hebben.

Politieke en andere hobby’s

Lorin is lid van het bestuur van N-VA Leuven en van de raad van bestuur van Centrummanagement Leuven vzw en Bednet vzw, een organisatie die langdurig zieke kinderen vanuit het ziekenhuis of thuis lessen laat volgen met hun klas via vernieuwende ICT-toepassingen. Zoals elke Vlaming geniet hij van lekker eten in goed gezelschap, maar ook van nieuwe bestemmingen ontdekken, lopen en tijd doorbrengen met zijn gezin.