Kristof Switsers

Ombudsman

Bouwjaar 1982. Kristof studeerde in 2005 af als Master in de moderne geschiedenis aan de KULeuven en studeerde daarnaast nog Italiaans en Zweeds. Als historicus is zijn blik vooral gericht op de toekomst van een welvarend Vlaanderen binnen de Europese Unie.

In een vorig leven stond hij aan de andere kant van het politieke spectrum, maar na 11 jaar besloot hij om de Rubicon over te steken en voor de kracht van verandering te gaan.

Naast een passie voor vreemde talen, cultuur en literatuur is Kristof vooral geboeid door de (inter)nationale actualiteit en het politieke gebeuren. De omgeving van de Wetstraat voelt dan ook aan als een tweede thuis.

Als ombudsman staat Kristof samen met zijn collega Freek binnen het communicatieteam van de N-VA in voor het beantwoorden van al jouw vragen, zowel schriftelijk als mondeling. Geen thema of vraag gaan ze uit de weg.

Als Kristof niet op het partijsecretariaat vertoeft, is de kans groot dat je hem aantreft op de looppiste. Eens de vakantie lonkt, trekt hij er met de rugzak op uit in de bossen van Zweden of doorkruist hij de Italiaanse laars, met de Eeuwige Stad als vaste uitvalsbasis. Tijdens een vakantie in eigen land onderneemt hij vaak een fietstocht langs de Belgische abdijen, om een comparatieve analyse uit te voeren van het betere trappistenbier. Erfgoed dat gekoesterd moet worden.

Zelf is Kristof niet politiek actief in de lokale afdeling van zijn huidige thuisbasis Heist-op-den-Berg. Maar van zodra hij een definitieve woonplaats heeft gevonden, staat het met stip in zijn agenda genoteerd om de N-VA lokaal nog sterker te verankeren.