Joris Sterckx

Stafmedewerker communicatie

Taal staat centraal

Joris werkt sinds november 2017 op het partijsecretariaat. Als volbloed Brabander ontfermt hij zich over de huis-aan-huisbladen van de provincies Oost- en West-Vlaanderen. Zijn diploma’s taalkunde (VUB) en communicatie (Ham Mechelen) komen daarbij goed van pas. Taal staat trouwens centraal in de Wereld volgens Joris, die graag doet alsof hij veel leest en schrijft. Weliswaar zonder daarbij te specifiëren dat dat vooral op Facebook en Twitter is.

Vader in een Vlaams-Argentijns nest

Joris groeide op in een Vlaamsgezind nest met een lange traditie binnen de Volksunie en de N-VA. Zelf is hij de vader in een Vlaams-Argentijns nest in Hofstade (Zemst). Dat betekent dat hij al zijn vakanties verplicht in Buenos Aires doorbrengt, maar ook dat hij maar één keer om de twee jaar naar zijn schoonouders moet. Joris bekijkt de dingen graag positief.

Een groot deel van zijn vrije tijd besteedt Joris aan een oprecht voornemen om zijn rommel thuis eens goed op te ruimen. Het overige deel zorgt hij ervoor dat er effectief voldoende rommel is om op te ruimen.

Interesses in overvloed

Joris heeft meer interesses dan een mens in één leven kan verkennen. Naast taal gaat het om geschiedenis, politiek, FC Barcelona, kosmologie en, helaas, lekker eten. Joris wordt al heel zijn leven uitgelachen omdat hij fan is van Phil Collins, maar heeft desondanks nog niet geleerd dat voor zichzelf te houden.