Joris Cielen

Limburg mag dan de kleinste provincie zijn, met 44 N-VA-afdelingen is er een sterke verankering. Joris neemt als bewegingsverantwoordelijke de provincie Limburg onder zijn hoede. Hij behaalde een masterdiploma in de neuropsychologie en klinische psychologie, maar koos vastberaden om zijn politieke interesses te volgen. De job van bewegingsverantwoordelijke biedt hem de mogelijkheid om meerdere interesses in zijn leven te combineren: politiek, psychologie en zijn passie voor organiseren en coördineren.

Opleiding psychologie als werktool

De psychologie heeft Joris altijd geboeid. Het verwerven van kennis van het innerlijk leven en het gedrag van mensen vond hij altijd al interessant. Joris zag dan ook de opportuniteit om deze knowhow en ervaring te gebruiken als bewegingsverantwoordelijke. Zo kan hij efficiënt handelen wanneer er ‘brandjes geblust’ moeten worden en de lokale afdelingswerking versterken wanneer mensen nood hebben aan een gesprek.

De benjamin in de gemeenteraad van Bilzen

In 2012 werd hij bestuurslid bij N-VA Bilzen en in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen besloot hij om de lijst van Frieda Brepoels te versterken. Joris zetelt nu als jongste raadslid in de gemeenteraad en zet zich voornamelijk in voor jeugd, sport, lokale economie, natuur en milieu.

Dj en organisator

Naast zijn politieke bezigheden werkt Joris als deejay onder de naam Joyhauser en als organisator van zijn eigen evenementenorganisatie Floorfiller. Verder is hij medeorganisator van Marktrock Bilzen. Wat begon als lokaal organiseren en spelen als deejay is na een aantal jaren uitgegroeid tot het organiseren en spelen op evenementen over heel Vlaanderen.