Jorg Sierens

Cel lokaal beleid – sociale zaken

Jorg werkt als adviseur sociale zaken bij de Cel lokaal beleid. Lokale N-VA-mandatarissen kunnen steevast bij hem terecht met al hun vragen, voor beleidsadvies of communicatieve ondersteuning in deze domeinen.

Als student Journalistiek raakte Jorg geboeid door de Vlaamse samenleving. Sinds zijn buitenlandse stage als politiek verslaggever verdiepte hij zich in sociale thema’s. Daarop besloot hij om een masteropleiding Internationale politiek te volgen.

Sociaal gelaat

Voor Jorg op het partijsecreatriaat aan de slag ging, was hij fractiesecretaris van de Gentse OCMW-raadsfractie van de N-VA. Daar kwam hij in contact met thema’s zoals armoedebestrijding, integratie, seniorenbeleid en welzijn. Zowel in zijn vorige functie als in zijn huidige job draagt hij zijn steentje bij aan het sociale gelaat van de partij.

Buffalo

Wanneer Jorg niet op kantoor is, leest hij de krant of een boek. Verder vult hij zijn dagen in gezelschap van familie en vrienden. Bovendien kan je hem wekelijks treffen in het gemeentelijk zwembad van Merelbeke. Naast Vlaming voelt Jorg zich op en top Gentenaar. En net zoals échte Gentenaars en KAA Gent-supporters is hij een ‘buffalo’.