Jan Talloen

Jan Talloen (°1956) woont met zijn vrouw Marleen in het West-Vlaamse Jabbeke. Hij was er betrokken bij de oprichting van de lokale N-VA-afdeling en werd er ondervoorzitter. Na de verkiezingen van 2012 werd Jan OCMW-raadslid en secretaris in het arrondissementeel N-VA-bestuur van Brugge-Torhout-Oostkust. Sinds eind 2014 zetelt hij ook als gemeenteraadslid in de Jabeekse gemeenteraad.

Momenteel is Jan Provinciaal Bewegingsverantwoordelijke voor de West-Vlaamse N-VA-afdelingen. Ook in West-Vlaanderen heeft de N-VA een stevige lokale werking. In 60 van de 64 gemeenten van de provincie heeft de partij een lokale afdeling. Jan houdt zich fulltime bezig met de opvolging en de ondersteuning van deze afdelingen.

Helpende hand voor lokale afdelingen

Ieder (bestuurs)lid kan bij Jan terecht met vragen en opmerkingen over alles wat met de werking van de afdeling, het arrondissement en de partij te maken heeft. Van lokale afdelingen wordt immers heel wat gevraagd: het uitbouwen van een sterke werking met goed werkende mandatarissen, het organiseren van bestuursverkiezingen, ledenvergaderingen, activiteiten, campagne voeren, etc. Hij helpt mee met de ondersteuning en vorming van afdelingen en geeft advies om de lokale werking te optimaliseren.

Twee dagen per week is Jan  op het partijsecretariaat in Brussel om te vergaderen met zijn collega’s van de andere provincies. De andere dagen werkt hij van thuis uit zodat hij voldoende tijd kan voorzien om wekelijks lokale bestuursvergaderingen bij te wonen

In zijn vrije tijd is Jan een actief natuurliefhebber, zijn bijzondere interesse gaat uit naar de boeiende wereld van vleermuizen. Daarnaast geniet hij graag van een stevig stukje bluesmuziek en als Bourgondiër houdt Jan natuurlijk ook van koken en lekker eten.