Freek Niesten

Ombudsman

Gezien zijn grote interesse in de menselijke geest én het menselijke handelen, hoeft het niet te verbazen dat Freek is afgestudeerd als bachelor in de toegepaste psychologie. Na een pijnlijke werkervaring in een callcenter, die gelukkig beperkt bleef tot een halfjaar, kan hij zich nu helemaal uitleven in de wondere wereld van de politieke communicatie: zijn ware passie.

Van noord naar zuid … en terug!

Niet weg te slaan van sociale media en krantenartikelen sinds 2009, werd Freeks interesse in het politieke landschap al veel eerder geprikkeld. Hij verhuisde tijdens zijn elfde levensjaar immers naar het rustieke Waremme (ook wel bekend in onze contreien dankzij de logische vertaling “Borgworm”), waar hij zijn schoolse carrière eindigde in het lokale Franstalige college. Hier botste hij tegen een cultuur- en mentaliteitsverschil aan, waardoor zijn band met Vlaanderen alleen maar sterker werd en ook zijn Vlaamse trots toenam. Met haar rationele wereldvisie en positief confederaal verhaal kon de N-VA hem dan ook als geen andere partij bekoren: een overtuiging die nog versterkt werd doordat hij het rigide en allesbehalve toekomstgerichte beleid van de PS aan den lijve had mogen ondervinden.

“Me-time”

Ondertussen woont Freek in Antwerpen en ziet hij zich voorlopig nergens anders vertoeven. In die prachtige stad richt hij zich op zijn andere passie: muziek. Samen met een goede Waalse vriend en bassist rockt hij de cultuurverschillen enkele namiddagen per maand weg. Ondanks een jarenlange ontradingscampagne van zijn ouders is en blijft hij een fervente gamer en deelt hij die ervaringen ook sporadisch in recensies.