Filip Elinck

‘Sociale media’-man

Filip Elinck heeft een erg divers takenpakket. Zo beheert hij niet alleen de N-VA-partijaccounts op onder meer Facebook, Twitter, Youtube en LinkedIn, maar maakt hij hier ook een strategische planning voor op. Concreet houdt dit in dat hij nieuws de wereld instuurt over de opinies, de standpunten en het inhoudelijke programma van de N-VA.

In dialoog met de Vlaming

Daarnaast gaat Filip dagelijks in dialoog met vriend en vijand van de N-VA: critici, (potentiële) kiezers, journalisten, media en het grote publiek. Voor het beantwoorden van inhoudelijke vragen werkt hij nauw samen met de woordvoerders en de ombudsvrouw van de N-VA.

Ondersteuning van afdelingen en mandatarissen

Filip deelt ook zijn kennis over sociale media met fractiemedewerkers, medewerkers en (kandidaat-)mandatarissen. Om dit in goede banen te leiden, stelde hij richtlijnen voor het gebruik van sociale media en sociale netwerken op.

Ten slotte biedt Filip dagelijks ondersteuning aan lokale N-VA-afdelingen die eigen Facebookpagina’s beheren. Ook helpt hij mandatarissen om meer te halen uit Twitter.