Dieter Rogiers

Een vlotte pen

Dieter Rogiers maakt deel uit van het Team Communicatie op het partijsecretariaat. Zijn voornaamste taak is het begeleiden van de lokale afdelingen bij het publiceren van hun huis-aan-huisblad. Met name de N-VA-afdelingen van West-Vlaanderen, Limburg, Brussel en de Antwerpse arrondissementen Turnhout en Mechelen kunnen steeds op zijn vlotte pen en oog voor detail rekenen.

Hij redigeert hun teksten en zoekt passende beelden bij de artikels. Dieter geeft de N-VA-afdelingen ook goede raad en handige tips om hun blad zo toegankelijk en relevant mogelijk te maken. Kortom: hij zorgt ervoor dat de standpunten en de acties van de N-VA in uw gemeente in de kijker springen.

Oog voor het visuele

Met een diploma van Meester in de Audiovisuele Kunsten op zak, hoeft het niet te verbazen dat Dieter ook deze expertise ten dienste van de partij stelt. Zo begeleidt hij de filmploegen die de video’s voor de N-VA-website draaien en monteren, en was hij in 2011 verantwoordelijk voor de documentaire over 10 jaar N-VA. De visuele presentaties die de N-VA op congressen, persconferenties en activiteiten gebruikt, passeerden ook eerst langs zijn bureau.

Een Brusselse Vlaming

Als ingeweken Brusselaar (zijn roots liggen in een verre uithoek van Limburg, al hoor je dat amper nog aan zijn accent) liggen de uitdagingen van de hoofdstad hem nauw aan het hart. Met name als het over de mobiliteitsknoop, de woningproblematiek en het cultuuraanbod in het Brussels Gewest gaat, houdt hij de oren gespitst. Dat het reilen en zeilen van Vlaamse media hem eveneens boeit, zal voor iedereen die hem kent geen verrassing zijn.

En ook al is Dieter momenteel niet actief in een lokale N-VA-afdeling, op het partijsecretariaat is hij de stille kracht die samen met zijn collega’s de radertjes van de N-VA-communicatie draaiende houdt.