Veilig thuis in een welvarend Vlaanderen

18 november 2017, over deze onderwerpen: N-VA, Verandering

Vandaag stelde herkozen N-VA-voorzitter Bart De Wever de verkiezingscampagne van de N-VA voor aan de nieuw samengestelde partijraad. De N-VA zal in 2018 en 2019 naar de kiezer trekken met de slogan ‘Veilig thuis in een welvarend Vlaanderen’.

“‘Veilig thuis in een welvarend Vlaanderen’ vat samen waar het voor ons bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 en de Vlaamse, federale en Europese verkiezingen van 2019 om gaat”, stelt De Wever. “We hebben de afgelopen jaren bewezen dat de N-VA het verschil maakt. De verandering werkt: de belastingen zijn gedaald, er komen meer jobs dan ooit bij, we investeren weer in onze veiligheid en voeren een streng maar rechtvaardig migratiebeleid.”

Maar volgens De Wever is het werk daarmee niet klaar. “Sociaal-economisch moeten we hervormen om de schulden van het verleden af te bouwen en onze welvaart te verzekeren. Ook inzake veiligheid en migratie blijven de uitdagingen groot. En mensen maken zich steeds meer zorgen om hun eigenheid. Dat is voor ons de inzet van de verkiezingen: een stem voor de N-VA, is een stem voor een veilig, verantwoord, Vlaams beleid.”

Dat wordt samengevat in de algemene slogan van de campagne: ‘Veilig thuis in een welvarend Vlaanderen’. Die slogan zal in de steden en gemeenten ook een lokale invulling krijgen. “In Antwerpen wordt het bijvoorbeeld ‘Veilig thuis in een welvarend Antwerpen’. Op die manier voeren we in heel Vlaanderen een uniforme campagne, die we na 14 oktober 2018 nationaal kunnen doortrekken.”

In beeldtaal zal de N-VA een lijn gebruiken, die in alle mogelijke vormen door de campagne loopt. “Het centrale concept van de campagne is de lijn. Een lijn die grenzen stelt. Een lijn die verbeeldt. De lijn is een symbool voor verbinding, voor bescherming, voor afbakening. Ze zegt waar wij voor staan en waar we niet voor staan”, aldus De Wever.

Overigens was het geen toeval dat de campagne net vandaag werd voorgesteld. De partijraad kwam voor het eerst in haar nieuwe samenstelling samen. “Het was dus een uitgelezen kans om de campagne aan de vertegenwoordigers van de lokale afdelingen en aan de basis voor te stellen. Nu kunnen ze daarmee meteen aan de slag en de campagne op lokaal niveau en sociale media inplanten.”