Vlaanderen deelt zijn glimlach

Door Ben Weyts op 20 juni 2016, over deze onderwerpen: Toerisme
Vlaanderen deelt zijn glimlach

Ook na de aanslagen van 22 maart blijft Vlaanderen een aantrekkelijke toeristische bestemming, die haar troeven met de wereld wil delen. Met vereende krachten en samen met de toeristische sector is een herstelbeleid voor de sector klaargestoomd. Met aangepaste acties in het buitenland en een welkomcampagne die bezoekers aanzet om onze gastvrijheid te delen: #shareoursmile. “We hebben in Vlaanderen veel te delen omdat we veel te bieden hebben”, stelt Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts.

Blikvanger van het toeristische herstelbeleid wordt een welkomcampagne die vorig weekend officieel werd gelanceerd op de luchthaven van Zaventem. Onder het motto ‘We share our smile’ wordt een gemeenschappelijk promotieconcept gelanceerd met de smiley als centraal beeld, waarop de hele toeristische keten kan inpikken. “Er is dringend nood aan een gemeenschappelijke boodschap”, meent de minister. “Vandaar dat we dit concept uitwerkten met Toerisme Vlaanderen en vertegenwoordigers van de volledige toeristische sector. Daarbij blijft er ook ruimte voor regionale en andere variatie."

Extra gastvrij onthaal

“Dit is ook een gelegenheid om ons vriendelijke onthaal aan de wereld te tonen”, aldus Weyts. “Een gastvrije campagne versterkt ons toeristische imago.” Aan de campagne zijn daarom ook infosessies verbonden voor iedereen die toeristen ontvangt, met tips voor een extra gastvrij onthaal.