Peter De Roover in Terzake: “Deze regering scoort een zeer goed rapport”

Door Peter De Roover op 10 maart 2016, over deze onderwerpen: Economie, Pensioenen, Federale begroting

In Terzake liet Peter De Roover, N-VA-fractieleider in de Kamer, zijn licht schijnen over de nakende begrotingscontrole. Hij vertelde dat deze federale regering het heel wat beter doet dan de vorige regering-Di Rupo: “We hebben vorig jaar voor het eerst meer jobs gecreëerd in de privésector dan bij de overheid. Wij hebben een rapport waarbij we voor alle vakken die we vooraf als doelstelling naar voren schoven – vermindering van het Overheidsbeslag De totale overheidsuitgaven in verhouding tot het bruto binnenlands product (bbp) van een land. Anders gezegd: het deel van het bbp dat naar de staat terugvloeit. Het Belgische overheidsbeslag behoort al tot de hoogste ter wereld en kan niet eindeloos blijven stijgen. Daarom zijn hervormingen nodig. overheidsbeslag en de belastingen, het creëren van jobs, een structurele pensioenhervorming – zeer goed hebben gescoord.”

Bekijk hier het volledige fragment uit Terzake.