Artikels door of over Wouter Raskin

Door Wouter Raskin op 15 juli 2017, over deze onderwerpen: NMBS

De provincie Luik krijgt er de komende jaren drie stopplaatsen bij. Omdat het om een investering van enkele miljoenen gaat, wilde Kamerlid Wouter Raskin weten hoeveel reizigers de NMBS in die stopplaatsen verwacht. Maar die vraag wil het spoorbedrijf niet beantwoorden. De NMBS wil drie oude …

Door Wouter Raskin op 9 juni 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit, NMBS

Eind maart bereikte de federale regering een akkoord om een lening van één miljard euro toe te staan aan spoornetbeheerder Infrabel. Dat geld moet besteed worden aan de afwerking van het Gewestelijk Expresnet (GEN) rond Brussel en de uitvoering van een reeks regionale spoorprioriteiten. “Deze week …

Door Wouter Raskin op 19 april 2017, over deze onderwerpen: Economie, Werken, Ziekte, Sociale fraude, Gezondheidszorg, Welzijn

"Als we werk maken van een eengemaakte inspectiedienst, krijgen we in één klap meer dan duizend inspecteurs die de correcte naleving van de welzijnswetgeving kunnen controleren", zegt Kamerlid Wouter Raskin op Trends.be. Het aantal werknemers dat langer dan een jaar ziek thuis zit, bereikte eind …

Door Wouter Raskin op 18 april 2017, over deze onderwerpen: Ziekte, Sociale fraude

Volgens de vakbond ACV vinden er te weinig controles plaats om na te gaan of bedrijven voldoende preventiemaatregelen nemen in de strijd tegen burn-out. Dat zou te wijten zijn aan een tekort aan inspecteurs. Kamerlid Wouter Raskin is niet verwonderd. “Wat we nodig hebben, is evenwel geen …

Europarlementslid Helga Stevens en Kamerlid Wouter Raskin hebben een lijst met concrete maatregelen opgesteld om de strijd tegen sociale dumping een pak efficiënter te maken. Daarvoor kijkt Stevens in de eerste plaats naar Eurocommissaris Marianne Thyssen (CD&V): “Zij moet dringend een beter kader …

De Kamercommissie Infrastructuur heeft een wetsontwerp goedgekeurd dat de steun aan het goederenvervoer per spoor verlengt tot 2020. Het gaat daarbij om een jaarbudget van gemiddeld 13,5 miljoen euro. “Die steunmaatregelen zijn een effectief middel om het aantal vrachtwagens op onze wegen te …