Ook dit jaar viel er weer heel wat te genieten voor de aanwezigen. Om te beginnen van de talloze attracties en optredens op het recreatiedomein. Ook de traditionele toespraak van Bart De Wever kon opnieuw op een massale belangstelling rekenen. Daarin stond de N-VA-voorzitter uitgebreid stil bij de vele realisaties waarmee de beloofde Verandering de voorbije jaren reeds vorm heeft gekregen in Vlaanderen. “We leven vandaag al in een ander land, een beter land: de Verandering werkt”, klonk het tevreden.

Verder hervormen

Na enkele woorden van dank aan de vele N-VA-mandatarissen voor al dat geleverde werk, wees De Wever op de noodzaak om moedig te blijven hervormen: “We zijn nog maar pas begonnen aan onze tocht. Sociaal-economisch zijn nog heel wat hervormingen nodig om de schulden van het verleden af te bouwen, om onze welvaart verder te ontplooien en om onze pensioenen en onze gezondheidszorg ook morgen en overmorgen sociaal en zeker te houden”, sprak de partijvoorzitter. De beste garantie daarop biedt de N-VA: wij hebben de moed om sociaal-economische hervormingen te verdedigen en moeilijke beslissingen te nemen. Die moed is elders ver te zoeken.

Besluiten deed De Wever daarom met een warme oproep om de rangen van de N-VA te versterken. Want als we Vlaanderen welvarend willen houden, zal het van de N-VA en de N-VA alleen afhangen.

Lees hier de volledige speech van Bart De Wever.

Blader door het leuke fotoalbum op onze Facebookpagina.

Bekijk de sfeerreportage van onze familiedag

Start video