Geert Bourgeois: “Niet toegeven aan terroristen”

Door Geert Bourgeois op 22 maart 2016, over deze onderwerpen: Democratie, Veiligheid, Wonen en werken in Brussel

Namens de Vlaamse Regering betuigt minister-president Geert Bourgeois zijn diepste medeleven aan alle slachtoffers en nabestaanden van de aanslagen op de luchthaven van Zaventem en in het centrum van Brussel. “Ik wens nadrukkelijk ook de veiligheids- en hulpdiensten, en alle mensen die spontaan hun medemensen hebben bijgestaan, te bedanken. Hierbij roep ik alle Vlamingen op om solidair te zijn en elkaar te steunen in deze moeilijke tijden.”

“Ik ben geschokt door deze afschuwelijke en laffe aanslagen, die gepleegd werden in het hart van onze Europese democratie”, zegt Bourgeois. Op alle gebouwen van de Vlaamse overheid zullen de vlaggen halfstok hangen.

Samenhorig optreden

“Vandaag is het moment om als gemeenschap samenhorig op te treden en onze gezamenlijke waarden te benadrukken: vrijheid, democratie en respect voor de rechtsstaat. We mogen absoluut niet toegeven aan zij die deze fundamentele waarden kapot willen maken”, besluit de minister-president.