Flor begon zijn politieke carrière aan het einde van de jaren negentig, toen hij als woordvoerder bij ID21 aan de slag ging. Na de splitsing van de Volksunie koos hij, samen met Dessels burgemeester en goede vriend Kris Van Dijck, voor de N-VA.

Voor voedselveiligheid en dierenwelzijn

Flor was graag gezien in zijn thuisgemeente Dessel, en sterk verankerd in de Kempen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij in 2006 schepen werd in zijn geliefde Dessel en een jaar later ook verkozen werd in de Kamer. Daar zette hij het werk van zijn vermoorde broer, de veearts Karel Van Noppen, verder. Voedselveiligheid en dierenwelzijn waren zijn absolute prioriteiten.

“De manier waarop hij de moord van zijn broer verwerkte en de daders wist te vergeven, is weinigen gegeven”, getuigt Bart De Wever. “Ook de openheid en het optimisme waarmee hij met zijn slepende ziekte omging, getuigen van wilskracht en doorzettingsvermogen. Flor wist dat hij voor een verloren strijd stond, maar hij ging die niettemin dapper aan. De moed waarmee hij bij zijn afscheid van de Kamer nog een laatste maal het woord nam om aandacht te vragen voor zijn verschrikkelijke ziekte, liet niemand onberoerd.”

Onverwoestbaar karakter

Veel van zijn collega-Kamerleden, uit alle fracties, zullen Flor ook herinneren als een ongelofelijk warme man, die altijd klaar stond met een troostend of opbeurend woordje. Iemand die zelfs in de meest uitzichtloze situaties het positieve zag.

Een man ook, met een immens solide persoonlijkheid. Want achter zijn zachte verschijning school een onverwoestbaar karakter. “Kort voor zijn overlijden brachten Kris Van Dijck, Jan Jambon en ikzelf nog een bezoek aan Flor. We zagen een onbevreesde en goedlachse man. Zelfs in het zicht van het onvermijdelijke bleef Flor wie hij was. Het maakte een diepe indruk op ons”, besluit De Wever.